Glogerfestspillene i Kongsberg 2007

Nå er det glogerspillene i Kongsberg i gjen, der jeg som vanelig er aktivt med:

Føste året spilte jeg bare fløyte på en sang, neste år spilte jeg to sanger, sammen med en annen på føyte og en som spilte gittar, det spilte vi på radio… Året etter gikk jeg i pikekoret, og spilte ikke fløyte, men i år…

Jeg synger fire sanger med Pikekoret, Grieg er temaet: Fola fola blakken (andre stemme, den går litt for dypt for meg, men er veldig fin), Morgenstemning (den synger vi sammen med mange andre, som spiller, da. Vi synger på Jo-a-o-a-o-a osv… For alle som vet noen ting om dette, så er det en vokalkræsj, og får ikke jeg synge på ren A, så synger jeg ikke, punktum), vi synger Ode til gleden (av Beethoven, nr. 9 eller noe? der synger vi på tysk sammen med mange andre, jeg kune ha spilt fløyte på den), og vi synger en som heter Let us wander (en gammel engelsk sang, som er kjempefin!! jeg synger en ganske lys 1. stemme, som er nydelig mot den mørkere 2. stemmen…»

sammen med kongsberg Skoleorkester (som bare består av strykere, fioliner og sånt) spiller jeg Brandenburger konserte nr. 5… Et langt og vanskelig stykke, der man må telle mye, og ikke har noen pauser. Den går veldig raskt, men jeg får det nesten til nå….

Jeg spiller også en Duet sammen med hun jeg spiller fløyte sammen med. Siceliano av Bach, et vakkert stykke, men vi spiller ikke helt sammen med Pianoet enda, selv om fløytestemmen går fantastisk bra, nå…

Så da skjønner du vel at jeg har mye å gjøre, i tileg til mine andre vanlge aktiviteter: Guttemusikken og fløyteundervisning av to små jenter og selvsakt jeg spiller morgenstemning på piano, nå….

quinnell-wolfs.jpgNamarïe

Published in: on januar 17, 2007 at 10:54 am  Legg igjen en kommentar  

The URI to TrackBack this entry is: https://silverflute.wordpress.com/2007/01/17/glogerfestspillene-i-kongsberg-2007/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

